fallback

Наистина ли електромобилите са по-добрият вариант за околната среда?

Електрическите автомобили отделят по-малко емисии от колите с двигател с вътрешно горене, но е нужно експлоатационно време, за да докажат своето предимство

16:03 | 23.03.21 г. 9
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителите на автомобили, включително General Motors Co. и Volkswagen AG, трансформират своя бизнес, фокусирайки се върху електрическите автомобили, позовавайки се на твърденията, че електрическият двигател, захранван са батерия, е по-екологичен от този с вътрешно горене, пишат Ръсел Голд, Джесика Корунен и Елберт Уан за в. Wall Street Journal.

Но наистина ли електромобилите са по-добрият вариант за околната среда?

Един по-обстоен поглед върху всички фактори показва, че това е така, но потвърждаването на тезата не е лесно. 

Екологичната цена на даден автомобил включва както изграждането му, така и захранването му. Това означава, че трябва да се вземат предвид емисиите, свързани с добива на петрол, изгарянето на изкопаеми горива от конвенционалните електроцентрали, както и добива на метали, като никел и кобалт, необходими за изграждането на батериите при електрическите автомобили.

WSJ започва оценката чрез сравняване на въздействието върху околната среда на два популярни автомобила, най-продаваните в своите категории: средно голям електрически седан и по-лек компактен кросоувър, задвижван с двигател с вътрешно горене, използващ бензин.

Изграждането на Tesla Model 3 и Toyota RAV4 генерира няколко тона емисии на парникови газове при топенето на алуминий, производството на компоненти и при самото сглобяване на автомобилите.

Но сглобяването на Model 3 всъщност генерира повече емисии заради металите, необходими за литиево-йонната му батерия.

Преди да излезе от поточната линия, електромобилът на Tesla е генерирал 65% повече емисии от RAV4.

След като излязат по пътищата, ситуацията с емисиите при двата автомобила започва да се изравнява.

RAV4 изгаря бензин, за да се движи, който се произвежда при рафинирането на суров петрол, добиван от сондажни обекти по целия свят. Когато измине около 1000 км автомобилът се нуждае от сервизна поддръжка за смяна на отработеното моторно масло.

електромобили2

В същото време електромобилът на Tesla се зарежда с електричество и не се нуждае от смяна на маслото. Генерирането на електроенергия също създава емисии, но американската електрическа мрежа се „екологизира“ с всяка изминала година, изгаряйки все по-малко въглища за сметка на възобновяемите енергийни източници и природния газ.

При всеки изминат километър генерираното електричество, използвани за задвижване на Model 3, отделя 34% от емисиите, свързани с производството и изгарянето на бензина, консумиран от RAV4. При 20 600 мили (около 33 хил. км), изминати от двата автомобила до момента, общите емисии, генерирани от тях имат приблизително еднакви стойности.

След това Tesla започва да има предимство.

При изминати 36 000 мили (около 58 хил. км) емисиите на RAV4 вече превъзхождат тези на Model 3.

Все пак количеството емисии, отделяни от Tesla варира според мястото, където електромобилът се зарежда. изобилието от хидроенергия в северозападните щати гарантира по-чистото генериране на електроенергия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:06 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още